En kostnadseffektiv marknadsföring

Mun-till-mun-marknadsföring är ett effektivt och beprövat sätt att skapa en marknad men precis som traditionell marknadsföring, exempelvis Kotlers 4 P, krävs strategi och planering för att man skall nå resultat.

Många företag, både stora globala och mindre lokala, har samma erfarenhet, de flesta kunder kommer från rekommendation. De är medvetna om värdet av affärsreferenser för deras företag, men ändå har de inte klart för sig hur de ska generera en jämn ström av ett stort antal referenser.

Annonser

Om jannelindblom

Med ditt stöd och kryss hoppas jag få bli din representant i regionen efter valet i september 2018.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En kostnadseffektiv marknadsföring

  1. Maria Derner skriver:

    Du har helt rätt. Vad jag tycker många glömmer är att den bästa attityden när man ger sig in i ett nätverk (som man tror att man har nytta av) är ”vad kan jag bidra med här”. Då blir det som mest dynamiskt… 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s