Vi vill få referenser

Ingen vill hitta sin advokat i telefonkatalogen eller på nätet. Vi kommer inte hitta en begravningsentreprenör i Gula sidorna när det blir aktuellt – eller mäklare, eller en massör, eller tandläkare, eller coach, eller en bilmekaniker.

Vi vill få referenser! Historiskt sett har det enda problemet varit att sammanföra människor som behöver produkter eller tjänster med människorna som erbjuder dem.

En strukturerad plan för referensmarknadsföring börjar med förståelsen för att en viss del av marknaden vill ha dig och dina tjänster lika mycket som du vill ha deras affärer. Alla möjliga människor vill få referenser – inte bara affärsmän och affärskvinnor, utan även folk i allmänhet. Det är t.ex. få som vill välja läkare utifrån en annons i tidningen. Folk vill ha mer personlig information innan de gör ett sådant val.

Annonser

Om jannelindblom

Med ditt stöd och kryss hoppas jag få bli din representant i regionen efter valet i september 2018.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vi vill få referenser

  1. Möten mellan människor, det är då det händer något!
    Mingel i all ära, nätverk är något annat som du själv beskriver.
    En uppföljning med ett ”one-to-one” -möte är A & O när man nätverkat….
    Lycka till därute med era affärer!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s