Mästare i Affärsnätverkande

Nu på morgonen samlades begåvande affärsnätverkande personer på restaurang Estrad, Gothia Towers i Göteborg, för att vara med om utnämningar  och prisutdelning. Bland många kategorier återges här fyra stycken.

Årets Rookie

Ingen föds till begåvad och framgångsrik affärsnätverkande. Det krävs kunskap och övning för att nå ett bra resultat. Likt allting annat kommer vi olika snabbt in i saker.

Från i år har vi instiftat ett nytt pris – Årets Rookie, dvs en medlem som kom med under året och som snabbt förstod och kom in i verksamheten. Genom att lägga samman statiskt på närvaro, givna referenser och inbjudna gäster så får vi en summa. Årets Rookie för 2010 gav 36 referenser och hade med sig 25 gäster med hög närvaro under 2010. Summa 95 poäng. Priset gick till Helén-Liz Stenberg, Borås Målarskola, BNI Annelundsvillan.

Årets nya affärsnätverk

Under 2010 skapades två nya affärsnätverk i västar Sverige. Att ingå i ett nytt team har sina möjligheter och utmaningar. Alla skall lära känna varandra, bygga relationer och förtjäna förtroende så att det genereras referenser. De två nya affärsnätverken var BNI No 1 och BNI Hard Rock. Framgång möter vi genom att se till uppnått resultat, och vinnare blev BNI Hard Rock med 311 interna referenser, 113 externa referenser, 365 besökare och 3 644 133 sek i omsättning.

Årets mest lönsamma affärsnätverk

Det som är vikigt mäter man. När man utvärderar är det vikigt att se vad en insats gav för reslutat. Referenser är vikigt men vikigare är hur mycket vi har fakturerat som ett resultat av vårt nätverkande. Affärer som kommit genom interna referenser, externa referenser, besökare, fd medlemmar eller genom rekommendationer från tidigare referenser, så kallade tredje och fjärdeleds referenser.

Det team som rapporterade in med Tack för Affären och därmed redovisade störst omsättning för 2010 – 9 681 675 sek vad BNI Elite Plaza som fick utmärkelsen – Årets mest länsamma team.

Årets BNI Affärsnätverkare väst 2010

Motivering för årets vinnare:

Det finns flera sätt att få kunder och därmed sin verksamhet att växa. För många är mun-till-mun, eller referensmarknadsföring, den allra vikigaste. Att få andra personer att prata väl om sig, och rekommendera en, är en vikigaste strategi för att få fler nöjda kunder. Annelie Hedlund har nått enastående resultat för sitt företag genom ett aktivt och strukturerat nätverkande. Bokingsbolaget och Anneli Hedlund är starka varumärken för de syns och vårdar relationer med både sina kunder och oss andra som på så sätt blir deras ambassadörer. Detta på grund av att Anneli Hedlund ger så mycket tillbaka i form av kontakter och rekommendationer. Hon är en aktiv affärsnätverkare som skapar nya affärsmöjligheter för både sig själv och andra genom sitt stora kontaktnät.

Annelie Hedlund gav av sina vänner i Affärsnätverket BNI Avenyn under 2010 – 93 referenser och hade med sig 78 gäster med hög närvaro under 2010. Summa 205 poäng.

Vinnare har tidigare varit:

2010 – Annelie Hedlund, BNI Avenyn

2009 – Monica Crusner, BNI Hällsnäs

2008 – Göran Köllerström, BNI WTC

2007 – Anita Jisonsund, BNI Hällsnäs

2006 – Anneli Egestam, BNI Quality Hotel Panorama

Annonser

Om jannelindblom

Med ditt stöd och kryss hoppas jag få bli din representant i regionen efter valet i september 2018.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mästare i Affärsnätverkande

  1. Robert Palotas skriver:

    Grattis BNI Hard Rock….och ändå har vi bara börjat.

  2. hedvig skriver:

    Girlpower!
    Vi ses på göteborgsminglet 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s