Kan jag få bli din representant i regionens fullmäktige?

Nästa år sker det fyra viktiga val som berör oss. Valet till Europaparlamentet, Sveriges riksdag, Göteborgs Stadsfullmäktige och Västra Götalandsregionens fullmäktige

Jag arbetar för ett Västsverige som utvecklas och lever med sin tid. Jag vill ha ett Göteborg där mina barn och framtida barnbarn vill bo. Det innebär att Göteborg och Västsverige måste utvecklas – bli attraktivt och ledande. Detta vill jag även arbeta med inom Västra Götalandsregionen.

Tillväxt och utveckling har jag arbetat med i hela mitt yrkesverksamma liv. Utan tillväxt och utveckling dör företag och verksamheter. Alternativet heter stagnation och i förlängningen död.

Ur denna erfarenhet hittar jag min politiska drivkraft.

Min bakgrund är även att jag är uppvuxen i Göteborg och bor idag i Utby. Privat är min rikaste erfarenhet – att ha varit ensamstående pappa till två tonåringar, som nu flyttat hemifrån.

Som yrkesverksam inom allt från media, återvinningsindustrin, handel och senare med egen konsult verksamhet – kan jag villkoren före både stora och små företag.

Vi har förutsättningarna men har hamnat efter. Därför behövs en tydlig vision, vilja och hårt arbete.

Att barn skall lära sig läsa i skolan, kollektivtrafiken gå i tid, omsorgen av de äldre skall vara värdig och att det skall finnas bostäder att bo i – det är självklarheter som måste fungera.

Det vi behöver tillföra är att utveckla vår del av världen så den blir attraktiv, så andra vill flytta hit.

Göteborg skall vara en internationell stad där dit man söker sig för att vi har bland de bästa skolorna med spetskompetens inom exempelvis sjukvård, marknadsföring, logistik och automotiv. Att vi har forskare i världsklass skapar möjlighet för att vi tar ytterligare Nobelpris till Göteborg.

Med fler nya företag som konkurrerar om arbetskraften behöver även Västra Götalandsregionen bli en attraktiv arbetsgivare.

Vi behöver bygga ihop vår region. Där är västsvenska paketet en bra men liten början. Vi behöver även snabbtåg till Oslo, Stockholm och Köpenhamn. Motorväg genom Skaraborg och förutsättningar för att hamnen och Landvetter att bli de viktiga nav vi behöver.

Om man vill ha en person som har en liten annorlunda erfarenhet och bakgrund, då väljer man mig till regionfullmäktige.

Jag har nummer 12 på nya moderaternas lista till regionen. Med ditt stöd och kryssning hoppas jag få bli din representant i regionens fullmäktige?

Om jannelindblom

Med ditt stöd och kryss hoppas jag få bli din representant i regionen efter valet i september 2018.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

